Розробка авторських фактур та їх використання у дизайн-проектуванні сучасного одягу

Автор(и)

  • Григорова Лариса Сергіївна Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди image/svg+xml

DOI:

https://doi.org/10.34142/27091805.2021.2.01.05

Ключові слова:

фактура, дизайн-проєктування, костюм, матеріал, одяг, декор, дизайнер

Анотація

У статті розглянуто роль авторських фактур у контексті дизайн-проектування сучасного одягу; проаналізовано колекції студентів кафедри дизайну, факультету мистецтв, ХНПУ імені Г.С. Сковороди з точки зору інноваційної розробки фактурних поверхонь і їх використання. Результати показали, що тема вибору поверхів матеріалу в дизайні сучасного одягу дуже актуальна і вимагає постійної інноваційної розробки для отримання нових фактурних рішень. Зазначено, що у сучасному дизайні фактура активно впливає на формоутворення, пластику, композицію і силует костюму, акцентує увагу на певних ділянках поверхні виробу, підсилює природну виразність використаного матеріалу, а також є важливою для визначення стилю. Поєднування різних фактурних поверхів дає можливість досягти різноманітності рішень у підході до створення костюму та його обробки, а також підвищує естетичний статус моделі. Визначено, що для створення фактурних поверхонь можна використовувати різні прийоми виготовлення, а саме: використання контрастних і нюансних поєднань фактур; випалювання на основі витинанки; використання традиційної витинанки у поєднані з печворком; квілінг; вишивка; перфорація; строчки та пришивні елементи; защипи і утворення складок; розтягування, тертя, тиснення; нанесення об’ємних малюнків та фотограми; насичення фактури об’ємними доповненнями (ворс, вузли, букле, каміння, кисті, джгути). Аналіз способів створення авторських фактур на основі робіт студентів кафедри дизайну ХНПУ імені Г.С. Сковороди дозволяє глибше переосмислити вплив фактурних поверхонь для втілення дизайнерської ідеї, а саме: виразності образу, композиційного рішення, ступеня об’ємності одягу, її маси, щільності.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Metrics

Metrics Loading ...

Біографія автора

Григорова Лариса Сергіївна, Харківський національний педагогічний університет імені Г.С. Сковороди

Харків, Україна

Кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри дизайну Член спілки дизайнерів України

Посилання

Kisil, M. (2017). Формоутворення одягу: методичні пошуки та експерименти в навчальному процесі. Теорія та практика дизайну, 0(11), 64–71. http://dx.doi.org/10.18372/2415-8151.11.11878

Вакуленко, О. (2005). Слобожанський куліш. Витинанки. Народне мистецтво, №3-4, 56–57 http://naukam.triada.in.ua/index.php/konferentsiji/44-chotirnadtsyata-vseukrajinska-praktichno-piznavalna-internet-konferentsiya/202-stanovlennya-vitinaki-u-suchasnomu-dizajni-ta-dekorativno-prikladnomu-mistetstvi

Гильман, Р. (2003) Художественная роспись тканей: учеб. пособие для студ. высш. учеб. Заведений. Москва: Владос https://www.twirpx.com/file/399231/

Гусейнов, Г., Ермилова, В. & Финашина, Е. (2004). Композиция костюма: учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. Москва: Академия https://www.twirpx.com/file/229809/

Жукова, Л., Жуков, В., Ерцев, В. (2012). Основы технологии художественной обработки материалов. Русская мозаика : учебное пособие для студентов высших учебных заведений, обучающихся по направлению подготовки бакалавров 26140062 (Технология художественной обработки материалов). Санкт-Петербург: ФГБОУВПО "СПГУТД"

Колосніченко, М., Остапенко Н., Михайлюк О., Луцкер Т. (2020). Фактурні рішення в текстильному дизайні: термінологічні аспекти. Актуальні проблеми сучасного дизайну. Київ: КНУТД, Т1, 170–174. https://er.knutd.edu.ua/bitstream/123456789/16023/1/APSD2020_V1_P170-173.pdf

Котенкова, З. (2002). Выжигание по ткани. Изделия в технике гильоширования. Ярославль: Академия холдинг https://ua1lib.org/book/2413354/3072ac?id=2413354&secret=3072ac

Крюкова, Н., Бабушкина В. (2014). Разработка технологии отделки современной одежды на основе традиционных методов декорирования материалов. Сервис в России и за рубежом, №1(48), 95–103. https://readera.org/14058074

Орленко, Л. (1996). Терминологический словарь одежды. Легпромбытиздат https://books.google.com.ua/books?id=XJeRAAAACAAJ

Осадча, А. (2018). Удосконалення дизайн-проектування одягу. Народознавчі зошити, № 3 (141), 731–737 https://doi.org/10.15407/nz2018.03.731

Прушинская, Ю., Герасимова, Ю., Першукевич, Г. (2018). Влияние фактуры на современный костюм. Международный студенческий научный вестник. № 2 https://www.eduherald.ru/ru/article/view?id=18350

Пугачева, И., Короткова, Ю., Чернышева, Л. (2018). 3D-проектирование фактур в дизайне одежды. Научные исследования и разработки в области дизайна и технологий. Кострома: Изд-во Костром. гос. ун-та, 155–157 sbornik-materialov-conf-idt-2018.pdf (ksu.edu.ru)

Селівачов, М. (2013). Лексикон української орнаментики. Київ https://www.livelib.ru/book/1001994385-leksikon-ukrayinskoyi-ornamentiki-m-selivachov

Сіндарова, Л., Приходько-Кононенко, І. & Остапенко, Н. (2018). Дизайн проектування колекції жіночого одягу з використанням техніки печворк. Art and Design. №2. 66–73 http://dx.doi.org/10.30857/2617-0272.2018.2.8

Downloads

Опубліковано

15.04.2021

Як цитувати

Григорова, Л. (2021). Розробка авторських фактур та їх використання у дизайн-проектуванні сучасного одягу. Professional Art Education, 2(1), 35–44. https://doi.org/10.34142/27091805.2021.2.01.05

Номер

Розділ

Мистецька освіта

Categories